OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO ASYSTENT RODZINY
OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO
ASYSTENT RODZINY
Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Piszu poszukuje kandydatów na stanowisko- ASTSTENT RODZINY do realizacji działań przewidzianych ustawą o wspieraniu rodziny
i systemie pieczy zastępczej .
Forma zatrudnienia: umowa zlecenie.
Liczba miejsc: 3
I. Kandydat powinien spełniać wymagania określone w art.12 Ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej ( Dz. U. z 2011r. Nr 149, poz. 887) :
1. Asystentem rodziny może być osoba, która posiada:
1) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki
o rodzinie lub praca socjalna, lub
2) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, lub
3) studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, lub
4) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
5) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
6) wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
7) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
2. Dodatkowe wymagania :
1. umiejętność dobrej organizacji własnej pracy,
2. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
3. umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym,
4. wysoka kultura osobista ,
5. łatwość nawiązywania kontaktów,
6. odporność na sytuacje stresowe,
7. empatia, zaangażowanie, asertywność, operatywność,
8. dyspozycyjność,
9. prawo jazdy kat „B”.
II. Zakres wykonywanych zadań wynikających art. 15.1 Ustawy z dnia 9 czerwca 2011r.
o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej ( Dz. U. z 2011r. Nr 149, poz. 887 ).
1. Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1;
2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7) wspieranie aktywności społecznej rodzin;
8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 ust. 1;
16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z 2009 r. Nr 206, poz. 1589 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146 i Nr 125, poz. 842), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu
wskazanym przez rodzinę.
III. Wymagane dokumenty:
1. list motywacyjny z przedstawieniem motywacji do podjęcia pracy na stanowisku - asystent rodziny,
2. życiorys (CV),
3. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i przebieg zatrudnienia,
4. kserokopie dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje zawodowe i umiejętności,
5. referencje od dotychczasowych pracodawców jeśli kandydat takie posiada
6. oświadczenie o niekaralności,
7. oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku asystent rodziny,
8. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz posiadaniu pełni praw publicznych,
9. oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona,
10. oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku, gdy taki obowiązek został na niego nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd,
11. oświadczenie dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych o treści:
„ Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piszu zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.)”.
Osoby zainteresowane prosimy o złożenie kompletu dokumentów bezpośrednio w sekretariacie ( pok. nr.9 ) Miejsko –Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piszu,
ul. Wąglicka 1, 12-200 Pisz
w okresie do 02.02.2012 r. do godz. 10:00 z dopiskiem ASYSTENT RODZINY.
Dokumenty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
Jednocześnie zastrzegamy sobie prawo kontaktu tylko z wybranymi kandydatami.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (87) 4233654.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej
BIP Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piszu oraz ogólnodostępnej
tablicy informacyjnej Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piszu.
DYREKTOR
MIEJSKO –GMINNEGO
OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
w Piszu
mgr Elwira Świetlicka
- ASYSTENT RODZINY (doc) 19 sty 2012 14:51 0,05 MB