Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Kierownik Działu Pomocy Środowiskowej Świadczeń i Usług
Na podstawie art. 13ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz.U. z 2014 r., poz. 1202 ze zm.).
Dyrektor Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piszu ogłasza nabór kandydatów na kierownicze stanowisko urzędnicze:
Kierownik Działu Pomocy Środowiskowej Świadczeń i Usług
I. Nazwa i adres jednostki.
Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Piszu,
12-200 Pisz, ul. Wąglicka 1
Tel. 087/4233654
II. Określenie stanowiska
Kierownik Działu Pomocy Środowiskowej Świadczeń i Usług
III. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem
Kandydat na stanowisko powinien spełniać wymagania określone w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz.U. z 2014 r., poz.1202 ze zm.) zwanej dalej „ustawą”:
1. Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie lub posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej albo obywatelstwo innych państw, jeśli ich obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podejmowania zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- Posiada wykształcenie wyższemagisterskie(preferowane kierunki: administracja publiczna, polityka społeczna, socjologia, psychologia, pedagogika), oraz specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej, zgodnie z art. 122 ust.1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
- Osoba nie skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Nieposzlakowana opinia,
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku,
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- Co najmniej 5 letni staż pracy, w tym co najmniej 3 letni staż w pomocy społecznej.
2. Wymagania dodatkowe:
- Znajomość regulacji prawnych z zakresu pomocy społecznej, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci („500+”), ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy prawo zamówień publicznych, ustawy o finansach publicznych, ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej, ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy, ustawy o odpowiedzialności majątkowej funkcjonariuszy publicznych za rażące naruszenie prawa,
- Umiejętności:
- kierowania zespołem pracowników,
- sprawnej organizacji i planowania pracy,
- pozyskiwania środków pozabudżetowych,
- skutecznego komunikowania się – analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków
- samodzielność i kreatywność,
- obowiązkowość, zaangażowanie,
- dyspozycyjność,
- wysoka kultura osobista,
- odporność na stres.
3. Dobra znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych.
IV. Zakres zadań wykonywanych na kierowniczym stanowisku urzędniczym
Do zadań Kierownika Działu Pomocy Środowiskowej Świadczeń i Usług m.in. należy.:
- Zapewnienie adekwatnej, funkcjonalnej i efektywnej kontroli zarządczej;
- Sporządzanie rocznych, okresowych cząstkowych informacji merytorycznych z zakresu powierzonych spraw;
- Sporządzanie sprawozdawczości statystycznej oraz sprawozdań rzeczowo-finansowych;
- Współdziałanie ze środowiskiem lokalnym, jednostkami samorządu terytorialnego, Kościołem Katolickim, innymi kościołami i związkami wyznaniowymi oraz organizacjami pozarządowymi działającymi w zakresie pomocy społecznej itp.;
- Planowanie pracy, przydzielanie zadań (opracowywanie zakresów czynności);
- Wnikliwe, szybkie i bezstronne działanie przy wykorzystaniu optymalnych środków;
- Właściwa organizacja pracy działu gwarantująca ciągłość działań i osiąganie celów jednostki zmierzających do zapewnienia opieki, i pomocy finansowej osób i rodzin, które nie są w stanie zaspokoić swoich potrzeb;
- Posiadanie dokładnej znajomości obowiązujących przepisów, zarządzeń, instrukcji i innych aktów normatywnych, dotyczących powierzonego zakresu działania;
- Określanie form i metod pacy służących efektywności realizowanych zadań zgodnie z obowiązującymi standardami i przepisami prawa;
- Nadzór nad terminową realizacją świadczeń;
- Zapewnienie płynności finansowej świadczeń poprzez comiesięczne zapotrzebowania na środki finansowe;
- Ustalanie planów potrzeb na każdy rok budżetowy;
- Opracowywanie projektów uchwał rady miejskiej, zarządzeń dyrektora z zakresu powierzonych spraw;
- Dokonywanie okresowych ocen podległych pracowników;
- Inne czynności wynikające z regulaminu organizacyjnego MGOPS należące do właściwości Działu i obowiązków kadry kierowniczej.
V. Warunki pracy na stanowisku pracy Kierownika Działu Pomocy Środowiskowej Świadczeń i Usług:
- Praca w pełnym wymiarze czasu pracy (cały etat);
- Wynagrodzenie na zasadach określonych w przepisach regulujących wynagradzanie pracowników samorządowych;
- Praca w budynku Ośrodka Pomocy Społecznej w Piszu oraz na terenie miasta i gminy Pisz;
- Stanowisko wyposażone w sprzęt niezbędny do pracy na stanowisku.
VI. Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny;
- Oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- Życiorys zawodowy (CV);
- Dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe wymagane i preferowane oraz staż pracy, w szczególności: świadectwa pracy lub w razie pozostawania w zatrudnieniu – zaświadczenie oraz kserokopie dokumentów o posiadanym doświadczeniu zawodowym ( np.; opinie, referencje);
- Dokumenty potwierdzające wykształcenie (odpis dyplomu i inne dokumenty);
- Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na w/w stanowisku;
- Oświadczenie o niekaralności za przestępstwa umyślne i o korzystaniu z pełni praw publicznych (wybrany kandydat zobowiązany będzie dostarczyć zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego przed zawarciem umowy o pracę);
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
Kserokopie dokumentów złożonych w ofercie muszą być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem. Wszystkie dokumenty muszą być podpisane własnoręcznie.
VII. Termin i miejsce składania wymaganych dokumentów
- Kandydaci przystępujący do otwartego i konkurencyjnego naboru na kierownicze stanowisko urzędnicze wymagane dokumenty składają w sekretariacie (pok.9)Miejskiego – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piszu, 12-200 Pisz, ul. Wąglicka 1, w terminie do dnia 30.03.2016 r.,do godz. 15:00.
- Wymagane dokumenty, o których mowa w cz. VI ogłoszenia powinny być złożone w zamkniętej kopercie lub pocztą ( decyduje data wpływu do MGOPS) z dopiskiem:
„Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Kierownik Działu Pomocy Środowiskowej Świadczeń i Usług”
3. Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
VIII. Informacje dodatkowe:
- Osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione pisemnie o terminie i miejscu ewentualnego kolejnego etapu rekrutacji, w takim przypadku dokumenty poświadczone przez kandydata powinny zostać okazane w oryginale.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piszu i tablicy ogłoszeń w siedzibie Ośrodka.
- Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Piszu zostaną dołączone do jego akt osobowych,
- Złożonych dokumentów Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Piszu nie zwraca.
- Administratorem danych osobowych kandydatów jest: Dyrektor Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piszu ul. Wąglicka 1, 12-200 Pisz.
- Dodatkowych informacji o naborze na w/w stanowisko udziela Witkowska Grażyna,pod nr telefonu 874233654, wew. 218
Data ogłoszenia konkursu: 15.03.2016 r.
Elwira Świetlicka
Dyrektor Miejsko – Gminnego
Ośrodka Pomocy Społecznej
w Piszu